Po roku opäť v UCI kempe

V júni si opäť medzinárodná cyklistická federácia UCI pripravila pre juniorov a U23 cyklokrosový kemp vo svojej centrále, vo švajčiarskom Aigle pod vedením bývalých špičkových cyklokrosárov Svena Nysa, Svena Vanthourenhouta a Geoffa Proctora, ktorý je reprezentačným trénerom USA a členom cyklokrosovej komisie UCI. Všetko mená, ktoré vo svete cyklokrosu veľa znamenajú.

Jeden Slovák medzi devätnástimi z celého sveta

Z viac ako 50 zaslaných dotazníkov pretekárov o ich uplynulej cyklokrosovej sezóne doma a v zahraničí si UCI tento rok vybralo 20 pretekárov z celého sveta, zo Slovenska Jakuba Varhaňovského a Eriku Glajzovú. Tá sa nakoniec kempu nemohla zúčastniť a tak odcestoval Jakub sám. Jeden Slovák medzi devätnástimi mladými nádejami z Veľkej Británie, Kanady, Írska, Luxemburska, Talianska, Španielska, Austrálie, Švédska, USA a Rakúska. Kanada, Luxembursko, Španielsko, USA a Rakúsko boli účastníkmi kempu po prvýkrát.

Mladý Slovák sám v kempe, žiaden doprovod. Opýtali sme sa Jakuba, či nemal problém s jazykovou bariérou.

„Nie, problémy s jazykom som nemal. Všetci sa snažili hovoriť čo najjednoduchšou angličtinou, takže som nielen pochopil, čo od nás požadujú, čo nám vysvetľujú, ale skvele sme si pokecali aj s trénermi aj s kamarátmi z iných štátov. Nemal som žiaden problém s komunikáciou ani s ničím iným.“

Počasie ich nešetrilo

Pretekári absolvovali tréningy techniky v areáli UCI, kde sú vytvorené podmienky, aké sú aj na pretekoch svetových pohárov, prekážky, piesok, asfalt, tráva, schody a veru tento rok aj veľa blata, nakoľko počas celého kempu výdatne pršalo.

„Každé ráno sme mávali rozcvičku v teréne. V noci výdatne pršalo, zastavili sme v parku a Sven Nys velí:  Ľahnúť! Všade kopa vody, blato, zima. Mysleli sme, že si robí srandu. Po Svenovi sme si ľahli všetci 😀 … a nasledovali core cviky,“ smeje sa Jakub.

Denný režim v UCI kempe

„Ráno bol nástup na rozcvičku o 6:30. Išli sme behať, potom sme v parku vykonávali „core“ cviky. Po  rozcvičke o 7:15 sme išli na ubytovňu, urobili sme si rannú hygienu a presunuli sa na raňajky do UCI centrály.  Od 9:00 – 11:00 sme mali cyklokrosový tréning v areáli UCI v Aigle. Nasledovala očista nás aj bikov a o 11:30 obed. Po obede sme sa presunuli na ubytovňu a absolvovali povinný krátky poobedný „šlofík“ (NAP!) 😀 . Poobedný dvojhodinový tréning prebiehal na ceste v krásnych horách okolo Aigle. O siedmej večera a o 19:00 zhodnotenie dňa. O 22:00 tma!“ 😀

ClFFP2dWEAA3NVQ

„Boli to opäť náročné štyri dni, ale pod vedením cyklokrosových legiend išlo všetko akosi ľahšie. Získali sme veľa poznatkov, zlepšili sme si techniku preskakovania prekážok,  techniku štartu …,“ zhodnotil UCI kemp Jakub.

Foto: facebook uci.ch, Geoff Proctor, Sven Nys, Jakub Varhaňovský

Ako zhodnotil UCI kemp sám Geoff Proctor si môžete prečítať TU (AJ)